In openbare gebouwen Beersel komen verzorgingstafels voor baby’s

Op 23 februari 2017, over deze onderwerpen: Jeugd & Onderwijs

BEERSEL - In een bijkomend agendapunt stelde raadslid Willem Vandenbussche(n-va) op de jongste gemeenteraad voor om in alle openbare gebouwen van de gemeente (opklapbare)verzorgingstafels te installeren. Het gaat om tafels waarop ouders hun baby en peuters op een comfortabele manier kunnen verversen en verzorgen.

Op dit moment is er op geen enkele openbare plaats van de gemeente Beersel een verzorgingstafel voorhanden. Zelf recente gebouwen als de DOC en het Lambiekcentrum in Alsemberg zijn niet voorzien van een verzorgingstafel voor baby’s en peuters. Vandaar het gemeenteraadsvoorstel van Willem Vandenbussche (N-VA) om hier dringend werk van te maken. Het goedgekeurde voorstel voorziet ook dat in nieuwe gebouwen, zoals de uitbreiding van CC De Meent, hier aandacht wordt aan geschonken.

Raadslid Vandenbussche: “Als kersverse vader heb ik aan de lijven mogen ondervinden hoe moeilijk het is uw baby te verversen binnen onze gemeente. Het gaat slechts om een kleine investering in onze gemeentelijke infrastructuur, maar ze is gezinsvriendelijk en we zijn ervan overtuigd dat vele jonge ouders dit zullen waarderen.”

En hij vervolgt: “De plaatsing kan perfect gecombineerd worden met de sanitaire voorziening voor mindervaliden, waar er meestal plaats genoeg is om een opklapbare tafel te voorzien. “ Op de gemeenteraad toonde burgemeester Hugo Vandaele(CD&V) zich enthousiast over het voorstel en stelde dat hij als voorzitter deze problemen niet meer kent, maar wel de noodzaak van het agendapunt begreep. Het werd uiteindelijk unaniem goedgekeurd.

BRON: Nieuwsblad