N-VA roept hulp in van inwoners Beersel

Op 30 november 2011

De lokale N-VA-afdeling in Beersel heeft voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar het kartel met CD&V stopgezet. De partij trekt dus zelfstandig naar de kiezer en maakte eerder al bekend dat parlementslid en nationaal ondervoorzitter Ben Weyts de lijst zal trekken. Een uitgewerkt programma is er voorlopig nog niet, maar daar maakt de partij nu volop werk van. Ze rekent daarbij op hulp van de burgers.

'Als het aan N-VA ligt, krijgen de Beerselaars het voor het zeggen. Daarom krijgen alle inwoners van Beersel de volgende dagen een bevraging in de bus', zegt Ben Weyts. 'We nodigen hen uit om zelf mee te schrijven aan ons programma en om zo samen voor verandering te zorgen. Eigenlijk maken we alle Beerselaars een beetje burgemeester.'

De komende dagen belanden er tienduizend enquêteformulieren in de Beerselse brievenbussen. Daarnaast kan de bevraging ook via de Beerselse N-VA-website ingevuld worden.

'Op vier bladzijden kunnen de inwoners hun idee kwijt over het hele reilen en zeilen in Beersel. Zowat alle thema's en bevoegdheden worden aangeraakt: van milieu en verkeersoverlast tot de tevredenheid over de gemeentelijke diensten. Ook controversiële onderwerpen zoals de talloze openbare werken en de wegomleidingen in de gemeente komen aan bod. Daarnaast worden de Beerselaars ook uitgenodigd om eens zelf de burgemeesterssjerp aan te trekken, met de vraag welk probleem ze onmiddellijk willen aanpakken en op welke manier.'

Inspiratie

De partij is vast van plan om met de antwoorden aan de slag te gaan. 'De antwoorden op de bevraging moeten ons inspireren bij de opmaak van ons programma', zegt lokaal voorzitter Yves Desmet. 'We willen de vinger aan de pols houden van de bevolking en weten waarover ze tevreden zijn en wat beter kan. Het is tijd voor verandering, ook in Beersel. Aan de Beerselaars om ons te zeggen wat ze allemaal veranderd willen zien.'

Eind volgende maand moeten alle formulieren binnen zijn. Op de nieuwjaarsreceptie van de partij, op 22januari, zullen de resultaten van de enquête worden bekend gemaakt.

Wie de enquête wil invullen, kan terecht op www.n-va.be/beersel