Jong N-VA Zenneland schenkt bier aan slachtoffer anti-Vlaams vandalisme

Op 15 mei 2012

Jong N-VA Zenneland heeft 6 flessen van haar zelg gebrouwen bier ‘Zennenat’ geschonken aan Jos François. De jongerenafdeling stuurde  een delegatie van haar leden op pad richting Pepingen om Jos in de spreekwoordelijke bloemetjes te zetten. En dit zal in de toekomst nog gebeuren want we zijn de pesterijen kotsbeu.

Jos was duidelijk onder de indruk van het mooie gebaar merkte de jongeren op. De laatste jaren heeft Jos te kampen met meerdere, anti-Vlaamse, vandalenstreken. Zijn mast waarop de Vlaamse vlag wappert werd al 2 keer vernield en de vlag gestolen. Toch bleef Jos strijdvaardig en telkens opnieuw heeft hij de mast gerestoreerd in zijn originele toestand. Ook zijn wagen werd al eens beschadigd, met name de nummerplaat waar de Vlaamse initialen VL op staan.

De leden van Jong N-VA Zenneland vonden dat ze dit niet zomaar ongemerkt voorbij konden laten gaan en besloten om Jos een hart onder de riem te steken door hem 6 grote flessen Zennenat te schenken, een bier dat speciaal gebrouwen werd voor Jong N-VA Zenneland.

Wij staan voor een warm en inclusief Vlaanderen en zijn fier op onze gemeenschap. Daar hoeven we ons absoluut niet voor te schamen, zegt Jong N-VA bestuurslid Mennem Dibe. Kijk maar naar de Scandinavische landen waar veel mensen een mast aan de voorzijde van hun huis hebben staan. Waarom mag dit niet bij ons?