• Header N-VA Beersel
N-VA Beersel

Kindergemeenteraad organiseert Olympische dag

Op 9 september 2011

Alle Beerselse basisscholen werden aangeschreven en alle negen reageerden ze zoals ook voorgaande jaren erg positief. Een netoverschrijdend en uniek evenement want het gebeurt niet elke dag dat gemeentelijke-, vrije- en gemeenschapsscholen op die manier met elkaar in contact komen.

Met de steun van het provinciedomein van Huizingen, Olympic Essenbeek Halle, de vzw Sportopia, Budo Lot, chiro afdelingen van Lot, Dworp, Huizingen, Alsemberg en de Beerselse scouts, de jeugd- en sportdienst van de gemeente, het gemeentebestuur van Beersel en vele andere vrijwilligers werd voor de ongeveer 35 klassen, goed voor meer dan 750 kinderen, van het vierde tot zesde leerjaar een spannend en afwisselend programma in elkaar gebokst.

Normaal gezien hadden op donderdag 8 september alle eerste tot derde leerjaren aan bod gekomen. Jammer genoeg lieten de slechte weersvoorspellingen het niet toe die organisatie te laten plaats vinden.

De klas leerkrachten begeleidden hun klas de ganse dag. Zo hadden ze aan het begin van het schooljaar ook eens de mogelijkheid om de kinderen uit hun klas op een andere manier te leren kennen. Hetzelfde gold natuurlijk ook voor de kinderen.