Bram Roosens kiest voor N-VA project

Op 31 januari 2018

Op de gemeenteraad van 31 januari heeft Bram Roosens de eed afgelegd als gemeenteraadslid voor N-VA. Hij neemt afscheid van Open Beersel en zal als 9e gemeenteraadslid de N-VA fractie versterken. Hierdoor is er slechts 1 Vlaamse oppositiepartij meer in de Beerselse gemeenteraad.

Bram Roosens is een geboren en getogen Alsembergenaar en zaakvoerder van Immo Roosens. 'Dit was een bijzonder moeilijke beslissing, maar wel de juiste’, zegt Roosens. “Alle sympathie en dank voor Open Beersel maar verder doen zorgt enkel voor meer versnippering en minder verandering. De N-VA is in Beersel het enige alternatief dat echt efficiënt kan opkomen voor zelfstandigen en ondernemers. We moeten dan ook de krachten bundelen om een alternatief te bieden voor dit belastingsbestuur en eindelijk eens zorgen voor verandering.”

N-VA-project

De duidelijke standpunten van N-VA Beersel hebben volgens Roosens voor de ommekeer gezorgd.

Bram Roosens: De speerpunten waarmee N-VA Beersel naar verkiezingen trekt, spreken mij aan. Een beleid gericht op een efficiënt gemeentebestuur, investeren in natuur, veiligheid en het afschaffen van de verschillende pestbelastingen vallen volledig samen met mijn visie. En een beleid dat onze dorpen ECHT wil versterken en onze gemeente niet wil blijven volbouwen. Voor die idealen ben ik in de Beerselse politiek gestapt'.

De Alsembergenaar steunt ook de Vlaamse reflex van N-VA: ‘Mensen die in Beersel willen wonen en werken dienen zich te integreren om zichzelf en hun kinderen kansen te geven. Daar moeten we dan ook extra in investeren'.

Van Open Beersel naar N-VA

Het partijbestuur van de N-VA heeft de toetreding van Roosens goedgekeurd. Fractievoorzitter Kristien Vanhaverbeke is blij met de overstap. Ze noemt Roosens' een hardwerkende kracht met dossierkennis en ervaring uit het bedrijfsleven. Wij zijn dan ook blij dat Bram ons komt versterken'.

Contactpersoon: Kristien Vanhaverbeke, kristien.vanhaverbeke [at] n-va.be  , tel: 0477223117