Ringweg om Lot komt er niet

Op 14 oktober 2011

De verbinding Huysmanslaan, baan tussen de fabrieken en achter de huizen naar de E 19-oprit achter de Welkom als een “Zennestraat bis” ter ontlasting van de huidige Zennestraat blijft behouden.

Streekvereniging Zenne en Zoniën reageert gematigd positief op het nieuws dat de Vlaamse regering het grootste deel van de Ringweg om Lot heeft geschrapt uit het GRUP VSSGB.

“Wij betreuren wel dat de oplossing “afwikkeling van het zware vrachtverkeer via het Total-dienstencentrum aan de Ring 0 voor de hele Laekebeek-industriezone” niet is in aanmerking genomen. Ik vrees dat de mensen van het Actiecomité Geen Ringweg” met zeer gemengde gevoelens zullen reageren op de beslissing om toch maar een Zennestraat Bis aan te leggen. Voor sommige bewoners zal dit wellicht een verbetering van de huidige situatie betekenen, anderen zien de problemen naar hun achtertuin verhuizen. Wij gaan nu samen met het Actiecomité onderzoeken hoe we deze opdoffer gaan verwerken en wat de mogelijkheden zijn om tot een compromis te komen dat de belangen van alle Lottenaren zo goed mogelijk behartigt. Maar het is natuurlijk niet zomaar uitgesloten dat er in Lot tegen de genomen beslissing op het gepaste niveau hoger beroep wordt aangetekend”, aldus Roger Swalens, voorzitter van Streekvereniging Zenne en Zoniën.