Plakploeg N-VA betrapt twee affichebesmeurders

Op 23 mei 2014

De personen die de laatste weken in Beersel en omstreken de affiches van N-VA besmeurd hebben met rode verf, zijn donderdagavond tegen de lamp gelopen. Een tweekoppige plakploeg betrapte de vandalen op heterdaad.

‘We waren die avond nog wat gevandaliseerde affiches aan het vervangen op de Alsembergsesteenweg’, vertelt Vandenbussche. ‘We reden de steenweg af, en zagen in Dworp ter hoogte van wat verkiezingsaffiches een motor wegrijden. Omdat de N-VA-borden tijdens deze campagne vaak het doelwit zijn van vandalen, kijken we voor alle zekerheid toch of dat ook bij die niet het geval was. En dat bleek effectief zo te zijn. We zijn achter die motor aangereden, en zagen hem in Huizingen links van de weg staan ter hoogte van andere verkiezingsborden. Het ging om twee motorrijders met een opvallend gele helm, en de ene deed alsof hij stond te plassen.’

‘Wij besloten even aan de kant te wachten om te zien wat hij ging doen’, gaat Vandenbussche verder. ‘Op het moment dat er weinig verkeer langs reed, haalde hij een spuitbus boven en bekladde hij het bord met rode verf. Wij zijn uitgestapt en beginnen roepen, waarna hij op zijn motor is gesprongen en is weggereden. Ik heb gelukkig de nummerplaat kunnen noteren. We hebben nog even de achtervolging ingezet, maar de motor is dan de straat van het provinciedomein ingeslagen.’