Beersel zit in slechte papieren

Op 25 april 2013

Op 1 januari 2014 gaat de gemeente een structureel financieel evenwicht moeten kunnen aantonen aan de Vlaamse overheid en volgens zeggen van de Beerselse schepen van financiën kampt de gemeente met een tekort. Het huidige bestuur is hier over bezorgd en wil dan ook maatregelen nemen en het financieel beleid bijsturen.

Schepen Eddy Deknopper(CD&V): “ Waar wij aan denken zijn de uitgaven terugdringen, het investeringsbeleid opnieuw bekijken, inkomsten verhogen(opcentiemen en personenbelasting verhogen niet) , de subsidies die de gemeente uitdeelt onderzoeken en het financieringsbeleid nader bekijken. “ De schepen wees er wel op dat Beersel in Vlaanderen zeker geen alleenstaand geval is en er alles zal aan doen om een en ander te verbeteren.

Raadslid Ben Weyts(N-VA) noemde de verklaring van de schepen een donderslag bij heldere hemel en dat bij het bestuursakkoord hier blijkbaar niet over gesproken werd. Volgens hem roept deze mededeling veel vragen op. Raadslid Barbara Danis (Open Beersel) vroeg zich af waar de meerderheid zal besparen en nieuwe inkomsten halen. Zij waarschuwde dat de verenigingen hier niet het slachtoffer mogen van worden.